Světový den vody 2019
Světový den vody si připomněli studenti 2. ročníků s prof. Juškovou. Anglicky vysvětlili, kolik vody a k čemu v tento den použili.
Podívali se na video o vynálezu M. Pritcharda (Lifesaver bottle), který umožňuje rychle vyčistit kontaminovanou vodu a přeměnit ji v pitnou.
A zpracovali odborný text o čištění vody.
Studenti 3. ročníku s prof. Mahnelem "využili" vodu při destilaci s vodní parou.
Studenti s prof. Koptišovou provedli komplexní jazykový rozbor zadaného textu.
Studenti 1.B si s prof. Růžičkovou zahráli hru. Za úkol měli přinést předměty, které se vážou k vodě. Potom hádali deseti otázkami, o co jde.
Studenti K2.B s prof. Wagnerovou procvičovali slovesa – třídy a vzory.
A další vodní aktivita - studenti 4. ročníku si s prof. Šanderovou opakovali vlastnosti vody na maturitu.
Den vody v 1.A - matematika s prof. Hájkovou a výpočty výtoku vody z nádrže:-)))
V organické chemii s prof. Hofmanovou druháci probírali reakce diazoniových solí s vodou, tedy hydrolýzu.
A vodník nám napsal: "Ahoj,
sice jsem hodinu tak trošku vařil z vody, ale myslím, že to nakonec u žáků navodilo docela slušnou atmosféru.
Sice jsme v TP trošku rychle propluli dopředu, ale doufám, že to jejich fyzikální vnímání nepotopí.
Probírali jsme elektrolyty a rozdíl mezi vodivostí destilované a obyčejné vody.
Tak snad se Vám to bude hodit.