Do školního projektu "Pedologie" se postupně zapojují studenti všech ročníků. Pracují ve skupinách, vyhledávají si potřebné informace (encyklopedie, internet, učebnice, návody) a získané poznatky vyhodnocují. O své práci vedou protokol, připravují fotodokumentaci pro skupinu, která vytvoří o celém projektu prezentaci.
1. Odebrali jsme 21 vzorků v různých částech Prahy a místa odběru jsme přesně lokalizovali pomocí GPS.
2. Všechny vzorky jsme vysušili.
3. Provedli jsme sítovou analýzu.
4. Orientačně jsme stanovili půdní druh.
5. Sledovali jsme půdní strukturu.
6. Určovali jsme nerosty v půdě.
7. Zkoušeli jsme propustnost půdy pro vodu.
8. Pozorovali jsme půdní vzlínavost.
9. Připravili jsme půdní výluh pro orientační stanovení pH.
10. Připravili jsme půdní výluh pro stanovení kationtů plamenovou fotometrií.
11. Plamenovou fotometrií jsme stanovili množství sodíku, draslíku a vápníku ve vzorcích půdy.
12. Provedli jsme kvalitativní stanovení kationtů a aniontů.
13. Připravili jsme výluh pro stanovení pH potenciometricky.
14. Stanovili jsme druh a obsah humusu v půdě orientačně i kvantitativně.
15. Každý vzorek měl svůj protokol, do kterého postupně studenti zaznamenávali svá měření a pozorování.
16. O zpracování vzorků jsme pravidelně všechny studenty informovali.
17. Všechny výsledky jsme přehledně zpracovali.
18. Do projektu se v průběhu 5 měsíců zapojilo celkem 155 studentů.
19. Připravili jsme prezentaci naší práce na závěrečnou konferenci projektu "Studenti pražských Globe škol monitorují a zlepšují životní prostředí ve svém okolí".
20. S připravenou prezentací jsme seznámili své spolužáky.
21. Výsledky našeho projektu jsme konzultovali s prof. Ing. Dr. Lubošem Borůvkou z Katedry pedologie a ochrany půd České zemědělské univerzity v Praze.
22. Prezentaci a výsledky našeho projektu jsme předvedli na závěrečné konferenci k projektu "Studenti pražských Globe škol monitorují a zlepšují životní prostředí ve svém okolí."
23. Za realizaci tohoto projektu jsme získali ocenění.
24. Celý projekt byl ukončen prezentací na Středoškolské odborné konferenci, která se konala 19. 2. 2009 v prostorách ÚFCH J. Heyrovského AV ČR.
|